Månadens mål- check

Tjenare.( LÅNGT INLÄGG)
Barnen har tagit en rest idag, för dom var så trötta. Vi håller nämligen på att sluta med rest för dom vaknar så tidigt. Men idag behövde dom verkligen det.

Låt mig berätta om dom senaste dagarna.

I tisdags så var jag ledig och jag hade tänkt mig att gå till parken och sitta bara. Men då hade Maggan och barnen varit på American Musuem of Natural History så då bestämde jag mig också för att gå dit istället. Tur var det, för kallt som satan var det ute. Väl där så har familejn medlemskap, så jag gick in gratis, alltid gott med gratis.

Började gå runt och läsa om vissa saker. Såg massa djur, Lucy's ben (första mänskliga benen som hittats, ungefär 3 miljarder år gamla), rymdsaker. Riktigt ballt. Var där i någon timme.




På kvällen träffade jag Sandra. Hon är också en au pair, bor i Brooklyn. Jättetrevlig tjej och vi spenderade några timmar på Vapiano. Riktigt god mat var det där och smart system hade dom. Jag tog Bolognese, då får man välja vilken slags pasta man vill ha och hur starkt det ska vara.
När vi ätit klart drog vi till ett glass ställe, min sista glass, kommer inte ihåg vad det hette. Men där får man i alla fall välja själv vilken smak man vill ha och hur mkt, man trycker alltså själv på glassmaskinen. Sen får man välja topping och det fanns allt möjligt, frukt, cookie dough, mm's och ja allt. Sen efter det kilade vi hemåt.




Igår(onsdags) så bestämde jag mig att nu får det vara nog med snaskandet på chips och popcorn och sånt.
Jobbade också, gick fort förbi som vanligt. Vid åtta tiden mötte jag upp Josefin och Johanna. Vi gick till ett ställe downtown och käka. Jag hade ju redan ätit och jag får lite ångest varje gång jag äter ute för jag vet att jag sparar pengar på att äta hemma. Men jag ville inte sitta där och glo bara. Beställde en Chimichanga, tror jag det hette. Crispy golden flour tortilla med beef, det var verkligen beef bitar inte köttfärs, och ost. Där satt vi några timmar och sen drog jag hem.

Började kolla på Limitless på netflix, så bra film. Ska nog fortsätta kolla nu :D

BTW, sprang runt hela reservoir idag!!! GO me!!! mådde så jävla dåligt när jag sprang.. haha fy fan

Kommentarer
» Kalle&Monika

Hej Lisa .Vi sitter här och ler när vi läser om dina äventyr.och glöm inte inget snask eller godis.Många Åkers kramar Kalle och Monika.

2012-01-08 20:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback