ledig helg

Hejsan!

Igår (lördag) så åkte familjen till huset så jag blev själv här i NYC. Men Josefin kom och gjorde mig sällskap. När hon kom så gick vi och handla mat. Jag hade bestämt mig att göra citron och dragon. Josefin äter inte röttkött så vi gjorde med kycklingfilé istället. Vi lämnade maten och gick och handla lite. Jag blev ännu en stickad tröja rikare... herregud.. nya träningsbyxor och en sporttop. Blev också en mössa. För det har behövts nu i några dagar.

Vi kom hem och chilla, började med maten och den blev super god. Så super gott med klyftpotatis. Tror inte jag ätit det här sen jag kom. Så det var en smaksenastion!!


Efter maten blev det lite glee. För det var maraton på tv. Vi hade även hyrt senaste Harry Potter filmen för bara 2 dollar, vilket är ca 14 kronor, HELT SJUKT BILLIGT <3, men vi kollade bara tio minuter på den. Sen gick vi och la oss i skaplig tid.

Idag vakna jag vid halv tio tiden och vi käka frukost. Skypar med mamma och pappa, som är i thailand... lite avis. Sen precis när vi ska gå ut för att handla presenter till Josefins nya värdfamilj får jag ett samtal från lobbyn om att det är en vattenläcka i en del av huset... Jag följde med till FAO Schwarz, rriktigt ball leksaksaffär, men sen fick jag gå hem för att kolla läckan..

Nästan alla resväskor i förrådet var blöta och lite andra saker, så det var tråkigt. När jag fixat med det så la jag in en pizza i ugnen och började kolla på Harry. SÅ JÄVLA BRA FILM!!!!! <3 Som sagt, biokväll när jag kommer hem med min dvdbox!!

Träning har det inte blivit någon den här helgen.. Det är så kallt ute så jag vill inte bli sjuk.. Bortförklaring Ja och Nej. Kallt som fan, men jag vill inte riskera att bli sjuk igen.

Ikväll ska jag träffa Sandra och hennes kompis Sara, sen kommer det med en ny svensk Au pair. Vi ska äta middag och kolla på bio. Så det bli mys. Ska vila lite nu innnan bara. Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback