tankar

Ja, det är det man gör när man inte har något för sig. Och jag kan erkänna att jag tänker på att vara hemma i lilla Åker varje dag. Jag vill inte säga att jag har hemlängtan, det är bara det att allt är så enkelt där. Inte för att det inte är det här men det är bara enklare hemma. Saknar att kunna bara komma och gå som man vill lite. Ta bilen någonstans och sen är man hemma igen. Här måste man alltid planer någonstans man ska mötas upp. I alla fall för oss som bor i stan eller lite utanför, för det är inte många man kan vara hemma hos.

Jag saknar också ordentliga rutiner. Nu har jag aldrig haft ett fast jobb, men att jobba 7-16 är så otroligt skönt, för då kommer man hem sen och har inte jobbet hos sig. För det har man ju här. Barnen frågar ju ibland om jag kan leka med dom även om jag är ledig. Visst "mina" barn är väldigt duktiga på att förstå att jag inte är tillgänglig, men det känns ändå taskigt att jag inte är med dom eftersom dom förstår nog inte riktigt vad jag gör här än..

Jag saknar min familj och vänner. Visst några utav er ska komma och hälsa på. Men jag ska säga att innerst inne så vill jag inte att ni ska komma. Det kommer bli så otroligt kul när ni är här, men sen så kommer ni lämna mig här och jag har 4 månader kvar innan jag får träffa er igen. Jag kommer nog gå under alltså. Jag ligger ofta och tänker på er alla. Jag undrar vad jag skulle ha gjort om jag inte valt/fått den här familjen jag är i nu. Jag tror seriöst att jag skulle ha varit hemma då. Alla ni som känner mig väl, vet ju att jag anpassar mig och trivs väldigt lätt i nya situationer. Jag har alltid känt mig hemma här, men det är väl för att jag kan känna mig hemma hos alla er.

Jag saknar att hålla på med mina kompisars Iphone, hur löjligt låter inte det? haha... Och ni behöver inte oroa er, jag ska köpa en när jag kommer hem. Jag saknar alla förfester och roliga saker vi gör när vi bara är.
Jag vill hem och se hur det ser ut i vårat nya vardagsrum och jag längtar efter när jag ska crasha på Amandas och Henkes sova första gången. ÅÅÅÅÅH hemma <3

Sen medans dom här alla tankarna flyter igenom skallen så håller jag på att vänja mig med tanken att jag ska klippa page. Tror jag iaf. Har fått inspriation av Angelica Blick. Plus att mitt hår behövs nog klippas rejält och så är det så jobbigt att borsta det....


Aahh det var de... hahaha.... vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback