god middag med fina vänner

Tjenare!

I lördags så kom jag ju hem ungefär vid sju tiden. Anna, Nicole, Linnea, Lina och Linnea skulle komma över till mig på middag. Så jag tog på mig uppgiften att köpa lite alkoholhaltiga drycker vilket jag nästan sket ner mig över på tåget för jag var så nervös.. Men jag gick ner ett block här vid mig och kliver in genom dörren. Direkt får jag, återigen precis som när jag och Josefin var där, en provsmakning på någon vinsort och hur ska dom kunna neka mig nu när dom redan bjudit mig på alkohol? Så jag graba fyra viner, JA SE RÄTT LISA DRICKER VIN..., och betala. Dom kolla inte leg eller någonting. WIHOOOO :D Plus att jag sett att dom har Barcardi Mojito på affären och Smirnoff Mango ( någon som vet om den är god?)

Så nu har jag köpt alkohol innan jag ens får göra det hemma i sverige. Fy fan va nice!

Sen  började alla rulla in. Vi lagade chicken Grilled Chicken Parmigiano. Du steker kyckling med salt och peppar. Efter det har du marinara sauce (pasta sås) i en form. Lägger på kyckligen och häller över resten av såsen. Sedan har du plommontomater i burk och hakar den lite. Sedan häller på färsk hakad basilika. Sedan har du på mozzarella ost och toppar det med Parmigiano Reggiano cheese. In i ugnen i ca 10-15 minuter. När du tar ut den häller du på ströbröd och toppar med lite mer basilika. SÅ GOTT :D

Hade en jättetrevlig kväll med allihopa. I söndags vakna jag upp och så var det dags för skola. Vi hade redovisning på grupparbetena.. och mina tyskar jag var med asså.. Fy fan ingen hörde vad dom sa. JAJA...

Gick med Lina och kolla lite på HM efteråt. Sen drog jag hem och kolla BB och Solsidan! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback