den stora frågan: vad betyder lipa?

Jo enligt mig som kommer från mitten av Sverige så kan det ju visa gånger betyda att man gråter.
Men vi säger också det när något räcker ut tungan! Man säger ju att det är fult att lipa.. haha..
Medans mina skånska vänner säger att det enbart betyder att gråta och att när man då "lipar" så heter det att räcka ut tungan! Förstod ni mig? Knappt så jag gör de :D 

Har haft två bra dagar. Tränat med Anna och Nicole iförrigår. Och idag åkte jag och Nicole ner till DSW för att kolla på skor. Men ingen av oss hitta några som vi ville ha. Köpte istället ett par skor på HM. Sedan for jag för att hämta Madeleine och Declan. Trodde att vi skulle ha svensk mammaträff så jag tacka nej till Hippopark där typ alla barnen från skolan skulle gå. Men sen var det ingen mammaträff så vi gick till Central Park istället. Haaft en bra dag.
Glömde Declans jacka på lekplatsen, men den var där när jag kom tillbaka för att leta efter den .

Snart blir det PW med A och N :D


Kommentarer
» Kan allt

Verbet "lipa" förefaller inte vara av entydig betydelse utan används synonymt med "gråta" och "grimasera"; det beror på sammanhanget men, som du skrev, i skåne är det relativt vanligare att ange det ena.

2012-04-22 20:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback