Ambassaden- check!

hejsan!
Idag så bar det ju som sagt upp till Stockholm vid 06.40 efter att ha vaknat varje timme en hel natt. Vet inte varför det blir så, men alltid när det är något nytt jag ska göra eller har varit ledig länge så vaknar jag ofta. Jag vill inte påstå att jag var nervös heller så.. I alla fall så kände jag mig mycket bättre idag än igår.

Jag kom upp till Ambassaden kanske vid 07.40. Där stod det en hel kö med Au Pairer och jag började prata med några jättetrevliga tjejer. Det är så skönt att få prata med andra som är i samma situation. Vi fick stå och vänta i ungefär en timme kanske. Sen fick vi gå igenom säkerthetskontrollen och lämna alla elektroniska saker. När det väl var gjort så gick vi in i den stora byggnaden och tog en kölapp. När det var min tur lämna jag ifrån mig alla papper och kuvert gick igenom.. Jag som var så orolig över att jag skulle ha köpt fel!! Men det är alltså bara vanliga frimärken man behöver. Vissa hade köpt dom värda 6 kronor, men jag köpte en värd 50 kronor och en värd 20 kronor. När jag lämnat allt fick jag vänta några minuter till sen blev jag uppropad och hon som jobba där ställde några frågor. En var om Stroudsburg var en liten stad och om det låg närmare Philadelphia eller Pittsburgh och även hur gamla barnen var jag skulle ta hand om. Sen var det klart. Så några tjejer och jag började gå neråt mot stan. Vi var där 1,5 h innan mötet så vi tog en macka på Donken.


Mötet gick bra även om det var mycket man redan visste.. Men fick träffa två tjejer som ska till Pennsylvania så det är skönt. Dock åker vi inte samtidigt.. Men bara att veta att någon annan svensk kommer vara i närheten är så skönt!

Nu är det inte långt kvar!!!!!! :D

 


Kommentarer
» Amanda

vad kul att du träffade några tjejer som ska vara i närheten! Men vad jag kommer sakna dig!

2011-09-13 20:54:09
URL: http://amandiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback