In New York!

Godkväll och godnatt på er!
Nu har jag varit i USA snart i en dag och allt har gått jättebra. Det blev först lite strul på Arlanda för EF education hade inte biljetterat våra biljetter.. Så då blev det lite jobbigt, men det löste sig ganska snabbt. Efter det så var det dags att säga hejdå till min kära, underbara familj. Självklart grina jag som vanligt. Men jag ska ända säga att det kändes helt okej. Sandra som jag flög tillsammans med var ju där och då kändes det lite enklare. Men självklart saknar jag er alla redan, men det känns bra hittills! :)

Vi kom till skolan strax efter tio igår(deras tid så i Sverige var den fyra). Jag gick och duscha för jag var så grymt äcklig!! Haha... Sen slockna jag i sängen vid fem över elva. Sov grymt bra!! Vaknade lite innan sex, så gick jag upp. Jag var själv i rummet igår natt så det var faktiskt skönt.

PIGG TJEJ, not

Idag började ju själva lektionerna. Första lektionen fick vi presentera oss för alla. Vi är en grupp på 20 personer ungefär. Så det tog sin lilla tid. Vi fick även en bok som vi ska arbeta med. Till lunch fick vi mac and cheese... Men det var helt okej faktiskt. Sista lektionen fick vi visa vår kreativitet och jag gjorde ett gulligt litet monster som liknar någon i Monsters Inc och en vän till den som påminner om E.T! Det ni!


Sen ropade vår lärare Kris upp några namn, jag var den först nämnda, som skulle följa med ut i korridoren. Där fick vi veta att vi skulle få presenter från våra värdfamiljer! :D jag vart så glad. Jag fick en vit lapp och när lektionen var slut så skulle vi gå till Basket Room. Det visade sig att min familj hade gett mig en korg med massa olika saker. Jag har inte hunnit kolla ännu men det var massa saker. Det bästa var att dom betalat min NYC trip och besöket upp till Top of The Rock!!! Hur snälla är dom inte? :D Fick även en tjocktröja med trycket Cultural Care Traning School :D

Så det var en lite update. Snart ska jag gå och sova! Så vi hörs imorgon alla :D
Puss

Kommentarer
» Amanda

fan jag började grina när jag såg första bilden på dig. Haha. Skönt att veta att du har det bra i alla fall!



Vi vill se massssaaa bilder sen! :) Älskar dig!

2011-10-12 07:24:09
URL: http://amandiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback