värmande ord i natten

Marie Westerberg om första pick up och lägga i säng:
Hej Lisa! Jag är så glad för att du verkar ha hamnat `rätt´till slut i det stora äpplet. Jag följer din blogg hela tiden. Går det bra med språket? Maten? såg att du ska träffa den första svenska aupairen sen du kom till nya familjen. Hoppas att hon är OK så ni kan fortsätta att träffas. Du kommer att få så mycket upplevelser att minnas SÅ njuuuuut! Min syrra var i chicago som aupair och hon säger att då när hon var mitt i det så var mycket jobbigt pga att allt var `nytt´men idag så kan hon bara säga att det var det bästa hon har gjort i sitt liv. ( hon fick styka 10 skjortor om dagen t. ex.) Nä nu ska jag gå o steka raggmunk med fläsk som Jonny har på önskelistan. Ha det bäst! Puss o Kram Marie
ps Jonny o Pontus hälsar så gott.

Svar:

Språket går jättebra. Pratar ju både svenska och engelska i familjen. Julia är faktiskt den första jämnåriga jag träffar sen jag kom, så det var så skönt att äntligen träffa någon. Maten är super. Svensk husmanskost har serverats än så länge!! :D Jag behöver inte stryka några skjortor om dom inte är mina egna.. haha :D Åh raggmunk lät inte alls fel! Hoppas det smakade fint! Nu ska jag sova.
Hälsa alla tillbaka, ha det så bra, Puss!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback