första pick up och lägga i säng

Godmorgon!!

Igår så hämtade jag barnen första gången själv. Det gick bra, Declan ville ha mamma till en början men nr jag sa att jag had snacks så vart det genast bättre. Sen vid två kom en kompis till dom över och lekte lite, så kallad playdate. Men det blev inte så mycket lek, alla var lite trötta. Sen när dom gick vid fyra ungefär så hoppa vi ner i badet och sen var det dags att äta. Vid halv sju var dom i säng. Declan somna som en stock direkt men Madeleine är en riktig kämpe mot att sova! Men hon gjorde det också nstan direkt när hon la sig.

Idag ska jag iväg och äta frukost med en annan svenk au pair :) Det ska bli himla roligt. Min första träff sen jag kom hit!!!

Marina, jag såg din kommentar idag. Jag vet inte varför dom inte gör något med hundarna.. Dom har inte tid. Dom sitter i burar stor del av dagen. Och när den minsta kommer ut från buren, om den inte får gå ut, så när man lämnar rummet(köket) så bajsar den och kissar inne. Djurplågare är denna familj!!!! Vet inte vad dom håller på med!

Kommentarer
» Marie Westerberg

Hej Lisa! Jag är så glad för att du verkar ha hamnat `rätt´till slut i det stora äpplet. Jag följer din blogg hela tiden. Går det bra med språket? Maten? såg att du ska träffa den första svenska aupairen sen du kom till nya familjen. Hoppas att hon är OK så ni kan fortsätta att träffas. Du kommer att få så mycket upplevelser att minnas SÅ njuuuuut! Min syrra var i chicago som aupair och hon säger att då när hon var mitt i det så var mycket jobbigt pga att allt var `nytt´men idag så kan hon bara säga att det var det bästa hon har gjort i sitt liv. ( hon fick styka 10 skjortor om dagen t. ex.) Nä nu ska jag gå o steka raggmunk med fläsk som Jonny har på önskelistan. Ha det bäst! Puss o Kram Marie

ps Jonny o Pontus hälsar så gott.

2011-11-16 18:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback