lite information

Godmorgon på er!
Tänkte att jag kunde berätta lite om Cultural care :)

Cultural Care är den organisation jag valt att åka med. Det är dom som gör mest reklam om sig själva. Vilket både är positivt och negativt.

  • Positiv:
    Bra hemsida med mycket bra information.
    Det är inte bindande att påbörja processen (jag skulle kunna hoppa av nu utan att det kostat någonting)
    Trevlig personal som ger bra service, både när man var på informationsmötet, som är gratis, och när man ringer till dom.

  • Negativt:
    Med reklam kommer också högre priser än andra organisationer.
    Själv vet jag ju inte om det spelar någon roll vilken org. man åker med.. Jag tror helt enkelt att man får bilda sin egen uppfattning. Jag har läst så många bloggar som tycker att behandligen när man behöver hjälp borta, tex med rematch, i USA är så dålig från både CC och STS- skandinaviska institutet. Men det gäller ju bara enstaka person...
För mig kommer det kosta ca 12000:- att åka iväg och då har jag betalat:

Programavgift 4495 kr (jag får 1000:- rabatt för jag ansökte när dom hade ett erbjudanade)

Hälsoundersökning, ca 800 kr

Au pair visum, ca 1 000 kr

Polisregisterutdrag 192 kr

Internationellt körkort 230 kr

Försäkringspaket 2  5 000 kr (sporttillägg)

 

 

 






Kommentarer
» Carro

jag har inte läst din blogg innan, men har du fått familj eller är du i matchningsprocessen? för jag sökte också med cc och blev antagen i mitten av april och vill åka i september. sen dess har jag fått två matchningar, och den senast för ca 1.5 månader sen. så jag är inte alls nöjd med dom utan valde nu att söka med sts istället, och så märkte jag också att de blev mycket billigare!

2011-07-19 11:28:16
URL: http://carroaupiar.blogg.se/
» Carro

sv: jaha okej (: yes har kvar ansökan på cc också. har precis börjat söka med sts så jag har inte fått nån match än, är inte ens antagen till programmet än :p ska på intervju nästa vecka. men de känns bra nu. ansökan på nätet är klar och så. ska bara ringa till dom innan jag kan skicka in den (:

2011-07-19 13:10:09
URL: http://carroaupiar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback