pepparkakshus

Godmorgon!

Dagarna bara rinner iväg. Det är redan fredag!! TGIF!! Idag kommer Sandra, imorgon är det fest och jag är glad.

Igår så hämtade jag barnen på skolan och när vi kom hem så började vi med pepparkaksbygget.
Mamma jag förstår inte hur du alltid kan få ihop det så bra?? Jag fick smälta socker i två omgångar för att jag var för sölig... Och det var ju inte det enklaste att få bort stelt socker från pannan... haha.
Men till slut vart det väl någerlunda bra. Sen började vi dekorera. Glasyren var inte alls liknande svensk.. Tjock och smaka mer som frosting än glasyr... Eller egentligen inte men men haha.
Sen hjälpta Madeleine och Declan mig med M&M'sen. Dom tyckte det var jättekul och den stora frågan var ju:
"När får man äta huset?" Jag förklarade då att inte förrän efter jul får man ta sönder det oh gotta i sig..


Dagen tog slut relativt snabbt också. Har varit lite otålig dom senaste dagarna. Men jag har jobbat rätt mycket nu, bara varit ledig en dag och sen jobba igen. Men nu äntligen har jag två hela dagar. Och så är jag själv hemma så det är nice. Ska passa på att laga lite mat hemifrån nu. Idag blir det nog spagetti och köttfärssås. Imorgon blir det Currykyckling <3 och på söndag vet jag inte.. För då kommer familjen hem igen.

Men nu ska jag nog gå ut och gå... eller skaa jag lata mig lite? Är fortfarande trött.. Kanske ska sova en timme till? Aaaa... eller? Fan... haha

Kommentarer
» amanda

fan, du lever ju livet därborta! Helt underbart! :) längtar tills vi kommer dit och får uppleva en kort stund med dig! :)

2011-12-16 19:20:37
URL: http://amandiii.blogg.se/
» Cattis & Jennifer

Hej Lisa! Kul att du trivs så bra.Jättesöta barn!! Hoppas du är i New York den 5-11 april för då kommer Jennifer & jag dit. Vi ska bo på Empire New York Hotel. Kram från Cattis på JÄRNA TRÄ.

2011-12-18 19:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback