Merry Christmas!

Jag har haft en utav dom mest roligaste, underbaraste och känslosammaste julaftonarna i hela mitt liv.
Det började med att vakna upp vid sex imorse och vänta på att få prata med farmor.
Jag har inte pratat med hennes sen dagen innan jag åkte. Så det kom några tårar.

Sen fixade jag i ordning mig lite grann. Vid kvart i åtta min tid så ringer familjen. Dags att vara beredd att tända julljuset! Då kom tårarna igen faktiskt. Tråkigt att vara utan sin familj, eller jag va ju inte utan, men att inte ha dom hos sig. Så jag kollade på Kalle Anka med dom. Insåg hur roligt det är att det är exakt likadant som att vara på skype som att sitta brevid dom. Samma vanliga kommenterer. Jag började samtalet med att säga vilken otroligt ful gran vi hade i år... hahaha. För den var verkligen inte vacker. Men vad förväntar man sig när jag inte hjälpt till?
Nej men skämtåsido, ful var den.. Men dom ska ju faktiskt till Thailand om en vecka så jag förstår dom.

Vi kollade på Kalle Anka och sen så la vi på för att återigen prata vid sex ungefär. Så jag äter lite och sen blir klockan tolv rätt fort. Men då ska dom visst inte öppna alla julklappar så vi väntar ytterligare två timmar. Men det var bara bra för då kunde jag gå och köpa den sista julklappen!

Strax efter åtta ringer dom och vi börjar klappöppningen. Det var precis som det brukar vara. Lite mindre klappar men det tog ändå två timmar att öppna alla. Blev vinklad och flyttad på hela tiden för att kunna se. Känner mig taskig mot mamma, pappa och Henke. Jag köpte ingenting till dom.. Dom sa att dom ville att jag skulle ha det bra istället. Men vem vet det kanske kommer en present till påsk? Hehe

Här är alla samlade. Jag fick ett halsband av Kennet och Margareta. Det var jättefint. Ska ta kort på det. Och av mamma och pappa fick jag en stickad tröja från Lindex. Skitsnygg var den :D Av Amanda, Henke och Emma fick jag pengar. Av mig fick dom plånböcker. Amanda fick smink också och Emma en tröja.

Den här tröjan fick jag! :D

Sammanlagt pratade vi 4 timmar på skype! Haha. Rekord för mig!!

Nu är julen slut för familjen Gustavsson. Men här i USA har den knappt börjat. Vi åt lite julmat nu ikväll. Tomtegröt och julskinka! :D så gott och då känns det inte så långt hemifrån som det är. Men nu ska jag bara ta det lugnt och kolla på Tomten är far till alla barnen! :D Klassikern nummer 1!! :D

 

Ha en fortsatt God Jul, så hörs vi imorgon!

 


Kommentarer
» Amanda

Vi hade en trevlig kväll trots att vi inte är alla tillsammans. Tack för de fina julklapparna. Och så¨får du köpa dig vad du vill! Älskar dig! Och happy Christmas Day eller vad man säger.<3 Puss

2011-12-25 08:32:08
URL: http://amandiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback