hemma i sverige

Jajamen nu är jag hemma. Känns så konstigt, allt är som det brukar. Lite läskigt är det också för det känns som New York är så långt borta fast jag var där i tisdags..

I alla fall så har det varit fullt upp dom senaste dagarna.
Jennifer och Felicia hämtade mig på arlanda och det var en härlig reunion. Det kändes som vi sågs för en vecka sen. På kvällen tar jag det bara lugnt, för ingen vet att jag var hemma. Så jag gick och la mig vid åtta på kvällen och tänkte att jag måste kunna sova hela natten nu för jag hade nog varit uppe i 26 timmar. Men nej... Jag vaknade vid två på natten och kunde inte somna om. Så jag började rensa ur min garderob och plocka i ordning lite.

Vid åtta så åkte jag och pappa ner för att hämta upp Emma. Jag gömde mig i baksätet och överaskade henne med en hand på axeln. Så roligt att överraska folk, och dagen fortsatte så. Åkte in till strängnäs och överraskade Amanda på hennes jobb!Sen åkte jag,Jennifer och hennes systerdotter till Eskilstuna. Dom ville shoppa och jag skulle klippa och färga mitt hår. Sen så åkte vi hem.

Hann vara hemma en liten stund innan det var dags att åka ner till fotbollsträningen. Gå ner till Aplan och så pekar Kalle på mig och Hellan, Madde och Jejje kommer springades emot mig!! Underbar känsla!!!! Blev uttagen till match och kände att jag lär ju avlida men vem tackar nej till det? Går in i hallen och så kommer Angelica in och efter det kom Max också!

Vi åkte vidare till Kicki. Ange och Jennifer gick in först och sen går jag och knackar på dörren och det enda Kicki får fram var men du ska ju inte va hemma?!

Sen åkte vi till Linda och överraska henne. Fick hålla i lilla Joel.
Sedan bar det hem. Sov enda till klockan sju dagen efter :)

I fredags så åkte jag och mamma in till Strängnäs. Köpte mig nya fotbollsskor. På kvällen kom Amanda och Henke över. Jag lagade lax på spenatbädd. Så GOTT!!! åkte sen vidare till Södertälje med Jennifer. Chilla lite där.

Lördagen började med en Gyros i Södertälje. Sen iväg på fotbollsmatch. Jag fick spela 80 minuter.. Helt död... Vi förlora med4-0.. Men det var ändå så himla roligt att få spela.

Efter det så åkte Jag, Ange,Jennifer och Jejje till Strängnäs och föra hos Jennifer. Kila vidare till Sju rum och var där ett tag. Sen drog jag,Frida och Ange till BK. Lite folk, men det var kul ändå.. på något konstigt vis :D

Och nu ska jag snart ner på hockey!!
JAJAMEN, LISA G ÄR HEMMA.

Kommentarer
» Molly

Hej! Jag har läst din blogg under nästan hela din resa och det verkar verkligen som du har haft det jätte bra! Jag vill själv söka till au pair i USA och tänkte ifall du hade några råd om hur det lättas kan göras? Vilken agentur använde du och var det mycket problem innan du hamnade hos en familj du trivdes i? Framförallt, var det värt det? :)

Svar: Hej Molly! Du borde verkligen åka. Det är så himla lärorikt för en själv att komma iväg ett år. Man lär sig så mycket om en själv.
Jag åkte med Cultural Care. Men jag skulle nog kunna ha åkt med vilken som helst. Cultural Care har ibland väldigt seg matchningsprocess, medan andra agenturer gör så att du kan prata med andra familjer samtidigt. Cultural Care är dyrast också,så det beror ju lite på hur mkt pengar man vill lägga ner på det.

Om du väljer att börja söka och du börjar prata med familjer se till att du hamnar i en storstad. Det är nog mitt största tips! För där finns det många au pairer och det behöver man under året man är borta :D

har du några mer frågor så skriv bara :)
Lisa Gustavsson

2012-10-04 19:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback